Home, Cykloturistika -> Archiv staréch ročníků -> Srpnové výlety Návrat do domoviny

Srpnové výlety

Šest okresů jedním vrzem

Trasa Bučovice - Nesovice - odbočit na Snovídky - Koryčany - Vřesovice - odbočit na Osvětimany - míjíme Buchlovice - Velehrad - Zdounky - Morkovice - Švábenice - Vyškov - Dědice - směr Studnice - odbočíme do Kulířova - okolo vysílače Kojál - Křtiny - Ochoz u Brna - Pozořice - Holubice - Křenovice - Slavkov u Brna - Bučovce
Popis (spíš poznámka,
cesta vede
po silnicích,
které jsou
značeny)

Na plánovaný výlet do Valašských Klobouk a Bučovickou padesátku jsem se musel připravit. Abych věděl, kolik toho zvládnu, vzal jsem jednoho večera mapu a tužku. Řekl jsem si: "Tak tady pojedeš." S ohledem na možnost kdykoli to otočit k domovu jsem zvolil půlkruhový tvar se středem start-cíl. I tak jsem od zbývajících sil musel odečítat rezervu na nutných cca 20-30 km domů.

Ačkoli jsem si hlavní směr vytyčil po silnicích, nechybí cesty lesem, převážně v první půli a v závěru. Hojně se vyskytují také stoupání a klesání. Cesta je však náročná především kvůli své délce. I přes různé zkratky a změny původního plánu překonala předpoklad vyčtený z mapy.

Jo, a nejezděte to, když budou hlásit 30 °C nebo si aspoň objednejte cisternu s vodou.

Délka 175 km
Čas 10 hodin
Náročnost Velmi vysoká (311,56)
Zajímavost Projedete tyto okresy: Hodonín, Uherské Hradiště, Kroměříž, Vyškov, Blansko a Brno-venkov. Navštívíte 2 poutní místa vzdálená od sebe vzdušnou čarou asi 55 km.

Z Vřesovic trochu jinak

Trasa Do Vřesovic podle předchozí trasy, projedeme jimi a pokračujeme na Kyjov - Ježov - Žádovice - Strážovice - Ždánice - Bučovice
Popis

Ve Vřesovicích lze odbočit doprava a jet do Kyjova přes Kostelec. Také do Ždánic se dá dostat po méně frekventovaných cestách přes Věteřov.

Před Archlebovem pak odbočíme doprava do Ždánic. Poslední kopeček se nachází hned za Ždánicemi, kde také začíná Ždánický les. Při výjezdu se naskytne výhled do širikého okolí.

Kopec se svažuje až do Klobouček. Ves projedeme a jsme na dohled od Bučovic.

Délka 60 km (modifikace snad ušetří nějaké kilometry, max 5)
Čas 4 hodiny
Náročnost Nízká (95,40)
Zajímavost Pokud se rozhodnete projet Archlebov, lze pokračovat do Žarošic asi 5 km, což je také poutní místo.

Pouť do Žarošic

Trasa Bučovice - Slavkov u Brna - Nížkovice - Žarošice - Archlebov - Ždánice - Bučovce
Popis Z Bučovic do Slavkova se dostaneme po E50 (z Křižanovic k Hodějicím lze využít staré asfaltky kolem trati). Před mostem sjedeme ze silnice jakoby do města, dobočíme však vlevo, přes most stoupáme do kopce a sjedeme do Nížkovic. Cesta se začíná opět zvedat a vede lesem. Po krásné asfaltce sjíždíme až do Žarošic (pozor, abyste neprojeli odbočku, je hned pod kopcem, tak brzděte). Pokračujeme směr Kyjov do Archlebova (lze odbočit přimo do Ždánic vlevo, nebo pokračovat dál na Kyjov). Odbočíme vlevo do Ždánic a přes kopec a Kloboučky do Bučovic.
Délka 45 km
Čas 2,5 hodiny
Náročnost Nízká (76,58)
Zajímavost Žarošice - poutní místo

[ A něco navíc ]

Své připomínky lze adresovat do /dev/null, daleko lepší cesta však zní alfs-email@email.cz